۲ آبان ۱۴۰۳، ۲۲:۴۳

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی :

کتاب «گفتمان دولت وفاق ملی» در دسترس مدیران قرار می‌گیرد

کتاب «گفتمان دولت وفاق ملی» در دسترس مدیران قرار می‌گیرد

همدان _ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: به‌زودی کتابی با تصویر روشن از گفتمان دولت وفاق ملی در دسترس مدیران قرار می‌گیرد تا جوانب فکری و ذهنی دولت مشخص شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی‌امیری بعدازظهر روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ملایر به چگونگی گفتمان وفاق و مبانی آن پرداخت و گفت: از اوایل انقلاب پنج دوره گفتمانی را سپری کردیم که دهه اول گفتمان ارزش‌ها با کاریزمای امام راحل و دوران جنگ و شهادت بود.
وی در ادامه افزود: دهه دوم دوران سازندگی و تحول برای حل خرابی‌های جنگ بود و دهه سوم گفتمان اصلاحات و دهه‌های بعد گفتمان عدالت و اعتدال بود و امروز دولت پزشکیان گفتمان وفاق ملی را مطرح می‌کند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه باید در جلسه مدیران کشوری این مفهوم و اضلاع آن شکافته شود، ادامه داد: وفاق هم رویکردی دینی و هم مبانی سیاسی، دینی، اقتصادی و اجتماعی دارد و
جامعه امروز به جای سخنرانی، به عمل مسؤولان و وفاق ملی نیاز دارد و این ممکن نیست مگر اینکه به جای حاشیه به متن بپردازیم.
صالحی‌امیری نقطه مقابل وفاق را انشقاق دانست و گفت: هر عاملی موجب تفرقه شود، ضد وقاف است و هرکسی از متن فاصله می‌گیرد، ضد وفاق است.
وی با تاکید بر اینکه وفاق بدان معنی است که جامعه خسته از مناقشات سیاس است، افزود: جامعه امروز نیازمند یک حرکت و خیزش جدید است و جامعه‌ای که چند دهک آن یارانه بگیر است، چند میلیون حاشیه‌نشین و معتاد است و سیر نمی‌خوابد، آن جامعه باید به سمت وفاق ملی هدایت شوند.
وزیر میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه مدیران در برابر این وفاق مسؤولیت دارند، تاکید کرد: مردم از ما خط‌کشی‌های رایج را نمی‌خواهند، مطالبات کارآمدی و کفایت مدیریتی است و مدیران باید وفاق را در صحنه عمل پیاده کنند.
صالحی‌امیری با تاکید بر اینکه کسی که احساس مسؤولیت در مقابل انبوه مشکلات جامعه ندارد، ضد وفاق حرکت می‌کند، گفت: مفهوم وفاق امروز یک ضرورت حیاتی برای جامعه و مدیریت کشور است.
وی با اشاره به اینکه وفاق یک شعار و تعارف نیست، ادامه داد: مفهوم روشن آن این است که فراتر از رنگ پوست، مذهب و جنسیت همه ظرفیت‌های موجود برای حل مساله مردم تمرکز پیدا کند و همه کسانی که دلسوز مردم هستند باید از حاشیه‌ها پرهیز کنند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: ما در حال یک مقاومت فراگیر هستیم و ملت ما فقط رژیم کودک‌کش اسرائیل در تقابل نیستیم، بلکه با جهان غرب درگیر هستیم و در چنین کارزاری هر کسی تفرقه ایجاد کند، ضد وفاق و ضد آرمان‌های انقلاب است.
صالحی‌امیری تاکید کرد: دولت مصمم است با هدایت رهبر معظم انقلاب با وفاداری به آرمان‌های شهدا و با قسمی که برای مردم یاد کرد، تمام ظرفیت خود را برای حل مشکلات مردم بسیج کرده است.
وی افزود: انتخاب استانداران نیز با همین چارچوب فکری است و انتظار داریم مدیران استان همدان در این چارچوب تصمیم بگیرند و به مطالبات انبوه مردم پاسخ دهند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: باور دارم امروز دفاع از انقلاب عبارت از حل مطالبات و مشکلات مردم است.
صالحی‌امیری همچنین میراث فرهنگی را بزرگترین ظرفیت در کشور دانست و اظهار کرد: میراث فرهنگی گنج بزرگ بی‌شماری است و هر کجای این جغرافیا را که حفر می‌کنند، از آن یک آثار تاریخی و تمدنی خلق می‌شود و به همین دلیل اسم این سرزمین را سرزمین رمزها و رازها گذاشته‌ام.
وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به یک میلیون اثر تاریخی در این سرزمین شناسایی شده است، افزود: استان همدان در این ظرفیت بزرگ پیشتاز است و هگمتانه امروز بر بلندای ایران و جهان می‌درخشد.
وزیر میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک از این بحران بزرگ عبور خواهیم کرد و انبوه گردشگران به این استان و کشور سفر خواهند کرد و باید زیرساخت‌ها ر ا فراهم کنیم.
صالحی‌امیری با تاکید بر اینکه گردشگری اولین نکته آن جذابیت است که در مطالعات بانک جهانی کشور هفتم معرفی شده‌ایم، ادامه داد: در مطالعات خودمان جز سه کشور جذاب جهان هستیم.
وی امنیت و تأمین زیرساخت‌ها را نکته دوم در گردشگری عنوان کرد و گفت: در فضای فعلی باید توان خودمان را برای توسعه زیرساخت‌ها همچون هتل‌، بوم‌گردی، راه و ریل بسیج کنیم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه صنایع دستی ظرفیت دیگری است که می‌تواند به گردشگری کمک کند، اظهار کرد: صنایع دستی ایران در هر گوشه این سرزمین می‌درخشد و ملایر در این میان پایتخت ملی و جهانی صنایع دستی است.

صالحی‌امیری در عین حال امنیت شغلی برای فعالان این هنر چه در کارگاه‌ها و چه در منازل، بازاریابی و صادرات را سه مساله مهم در صنایع دستی برشمرد و گفت: بدون صادرات صنایع دستی به مقصد و مقصود نمی‌رسد.

وی با اشاره به سفر خود به استان همدان، افزود: این دیار و این جغرافیا نگین درخشانی است که به مثابه خورشید می‌درخشد و همه تاریکی‌ها را نور می‌بخشد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه همه این جغرافیا آبروی ایران و تبار و تاریخ این سرزمین در استان همدان و ملایر شناسنامه ایرانیان است، تاکید کرد: نمایندگان مردم ملایر در مجلس خارج از هرگونه مجادله، به صورت تمام وقت و باانگیزه مدافع حقوق مردم این شهرستان هستند و فراتر از یک نماینده برای این استان و شهرستان دلسوزی می‌کنند.
صالحی‌امیری یادآور شد: در اوایل انتخاب استانداران، استاندار همدان با اجماع و بدون یک رأی منفی انتخاب شد و پیامش آن این است که از جمعیت کامل دولت برخوردار است و این امر باید یک فرصت تلقی شود.

کد خبر 6266925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha